יום רביעי, 30 במאי 2012

חושבים שאתם סובלים מפטרת הציפורניים? מה עושים?


השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם הציפרן שלי נראית כאחת שנגועה על ידי פטרת הציפורניים ? ציפורן הנגועה בפטריה תהיה לרוב צהובה ועבה מציפורן רגילה. בנוסף, ברוב המקרים השכבה החיצונית תתחיל להתפורר. ישנם מקרים מסוג אחר של פטרת הציפרוניים בהם העור מסביב הציפורן יהיה אדום ויסבול מדלקת והציפורן תתחיל להנזק דווקא מחלקה הפנימי הקרוב יותר לבסיס. ניתן להדבק בפטרת הציפורניים דרך בני אדם, חיות או על ידי האדמה.
החשיבות של בדיקות מעבדה באבחון פטרת הציפורניים
למרות שפטרת הציפורניים זאת מחלת ציפורניים נפוצה, חשוב מאוד לערוך בדיקות כדי לדעת בצורה חד משמעית שזוהי המחלה שממנה אתם סובלים. בדיקת המעבדה צריכה לא רק לקבוע שאתם באמת סובלים מפטרת הציפורניים אלא גם מאיזה סוג. יש יותר מסוג אחד של פטרת הציפורנים וזיהו סוג הפטריה הוא חשוב בכדי לקבוע את המשך הטיפול בה.
החשיבות של טיפול
אנשים רבים מתחמקים ודוחים את הטיפול בפטרת הציפורנים. מלבד המראה במקרים רבים נראה לנו שלעובדה שאנו סובלים מפטרת הציפורנים אין כל השפעה על הבריאות שלנו. לעיתים קרובות כשאנחנו לא מטפלים בפטריה אנחנו מתחילים לסבול מגירוד לא נעים מתחת לציפורן אך יכולים להיות גם מקרים יותר גרועים. הפטריה בציפורן יכולה להתפשט לכל הציפורנים ומהרגלים לידיים, בנוסף היא יכולה גם לגרום לדלקת ולסיבוכים אחרים.
הטיפול בעזרת לאק
כדאי תמיד לתפוס את פטרת הציפורניים מוקדם עוד לפני שהספיקה להתפשט ליותר מציפורן אחת. במקרים כאלו ניתן לטפל בציפורן באמצעות לאק. הלאק המיוחד שיוצר על מנת לטפל בפטרת הציפורנים פועל בשני מישורים, האחד חיסול הפטריה הקיימת והשני מניעת המשך הדבקות בפטריה. הלאק ניתן אך ורק אחרי האבחון של סוג הפטריה ועם מרשם רופא בלבד.
הטיפול בכדורים
כיום קיימים כל מיני סוגים של כדורים לטיפול בפטרת הציפורניים. כל כדור מתאים לסוגים אחרים של פטריות ולכן ניתן אחרי בדיקות מעבדה, אבחון סוג הפטריה ממנה אתה סובל ועל ידי מרשם רופא בלבד. את רוב הכדורים צריך לקחת פעם פעמים ביום במשך מספר חודשים והם ימנעו ברוב המקרים את הופעת הפטריה לתקופה ארוכה