יום שני, 14 במאי 2012

Onychomycosis כל מה שצריך לדעת כדי להתמודד עם פטרת הציפורניים


פטרת הציפורניים היא אחת ממחלות העור הנפוצות ביותר והסיכוי להדבק בה עולה ככל שמתבגרים. רוב המקרים של ההידבקות הם מבני אדם אחרים, אך ניתן גם להדבק מחיות ואפילו מהאדמה. הסוג השכיח ביותר של פטרת הוא דרמטופיטים אך גם שמרים ועובשים גורמים לפטרת.





כיצד מזהים את פטרת הציפורניים ?
הציפורניים של מי שסובל מפטרת הציפורניים לרוב יתפוררו בשכבה החיצונית שלהם, צבעם יהיה צהוב והם יהיו עבים מהרגיל. תסמינים אלו בדרך כלל מאפינים פטרת צפרניים הנגרמת על ידי דרמטופיטים וברוב המקרים הפטרת תתחיל דווקא מהצפורינים ברגלים ורק לאחר מכן תעבור לציפורניים בידים. כשמתחיל להגרם נזק לציפורן מהחלק מהפנימי של הציפורן והבסיס שלה והעור מסביב לציפורן הוא אדום ודלוק, ניתן לשאר שמדובר בפטריית שמר. פטריה זו נפוצה בעיקר אצל אנשים העובדים עם חום ומים כגון טבחים, מנקים ואופים.
כיצד מטפלים בפטרת הציפורניים?
ראשית, למרות שייתכן שהמאפיינים שבצפורניים שלך זהים לאלו שמאפיינים את פטרת הציפורניים חשוב לבצע בדיוקות מעבדה שתאבחן את קיומה של הפטרת ואת הסוג שאתם סובלים ממנו. במקרים בהם תפסתם את המחלה בזמן ורק ציפורן אחת נגועה, ניתן למרוח לאק שפועל כנגד הפטריה בציפורן. הלאק ניתן רק במרשם רופא. במקרים קשים יותר, בהם יותר מציפרן אחת נפגעה כדי לנסות לטפל במחלה בעזרת כדורים.
כדורים לטיפול בפטרת הציפורנים
ישנם מספר תרופות בימים אלו שמתאימות לטיפול בפטרת הציפורניים. במקרים של אנשים שסובלים מפטרת הציפורניים צריך לקחת כדור במשך כארבעה חודשים על מנת שהטיפול יעבוד. הכדורים נמצאו מאוד מעילים ושבעים וחמישה אחוז מהמקרים מעלימים את תופעות הלווי של המחלה לגמרי לזמן רב. גם הכדורים ניתנים רק אחרי התיעצות עם רופא עור, ביצוע הבדיקות המתאימות ובמרשם רופא בלבד.
למה כדאי לטפל בפטרת הציפורנים?
קל ופשוט לבחור להתעלם מפטרת הציפורניים. היא אינה כואבת וחוץ מהתפוררות הציפורן והמראה הצהבהב נדמה שאין לה כל השפעה. טעות לחשוב שאפשר להזניח את המחלה ולא לטפל בה. הזנחה של פטרת הציפורנים יכולה לגרום להתפשטות חידקים ולדלקות