יום ראשון, 10 ביוני 2012

פטרת הציפרוניים – איך אדע איזה טיפול מתאים לי?


חשוב מאוד לטפל בפטרת הציפורניים ולא להזניח את המצב, אם אתם חושדים שאתם סובלים מפטרת הציפורניים כדאי מיד להתחיל לבדוק את הציפורן ולטפל במחלה. אנשים רבים מזניחים את הטיפול מפני שהם לא חושבים שקיום הפטריה יכול להזיק להם. אי טיפול בפטרת הציפורניים יכול לגרום לא רק לגרוד לא נעים בציפורן אלא גם למחלות ולדלקות באזור.
איך נראית פטרת הציפורניים ?
פטרת הציפורניים מתאפיינית לרוב בציפורן צהובה ועבה אשר מתקלפת בחלקה החיצוני. לרוב בני האדם נדבקים מבני אדם אחרים והציפורן הראשונה שתיהיה נגועה תיהיה לרוב ציפורן ברגל. דרך נוספת שבה פטריה יכולה להופיע היא גם דרך הדבקות מבעלי חיים או מהאדמה. ישנו סוג פחות נפוץ של פטרת הציפורניים שמתאפיין באדמומיות בעור מסביב לציפורן וציפורן נגועה בבסיס שלא כמו הפטריה הנפוצה שבה הקילוף מתחיל בחלקה החיצוני של בציפורן.
איך מאבחנים את פטרת הציפורניים ?
כאשר אתם חושדים שייתכן שאתם סובלים מפטרת הציפורניים כדי ללכת מיד לרופא העור שלכם. רופא העור יביט בציפורן הנגועה ובמקרה הצורך ישלח אותכם לבדיוקות מעבדה. התוצאה של הבדיקת מעבדה תציין לא רק אם אתם סובלים מפטרת הציפורניים אלא גם מאיזה סוג פטרת אתם סובלים. סוג הפטרת שממנו אתם סובלים משפיע על סוג הטיפול וחשוב לאבחן מה הוא לפני שאתם מתחילים בטיפול.
טיפול בפטרת הציפורניים בשלב ראשוני
כאשר זיהתם את המחלה בשלב מוקדם ומיהרתם ללכת לרופא העור רוב הסיכויים שהפטריה לא הספיקה להתפשט מעבר לאצבע אחת בלבד. במקרה כזה הטיפול בפטרת הציפורניים הוא פשוט למדי. כל שעליכם לעשות זה למרוח לאק מיוחד לטיפול בפטרת הציפורניים במשך זמן מה על הציפורן שלכם. מריחת הלאק נלחמת בפטריה הקיימת ומונעת התפתחות של פטריות נוספות. הלאק ניתן אך ורק במרשם רופא.
טיפול בפטרת הציפורניים בשלב מתקדם
בשלב יותר מתקדם בו הפטרייה התפשטה למעבר לציפורן אחת הטיפול בלאק אינו יעיל יותר. בשלב זה הרופא ירשום לכם מרשם לכדורים לטיפול בפטרת הציפורניים. ישנם לא מעט סוגים של כדורים וכל אחד מהם נכון יותר לסוג אחר של מחלה.