יום ראשון, 20 במאי 2012

יתרונות וחסרונות בטיפולים השונים בפטרת הציפורניים


פטרת הציפורניים זאת מחלת העור השכיחה ביותר בימינו. ניתן להדבק במחלה זו דרך בני אדם, חיות או אדמה והסיכוי להדבק במחלה זו גדל ככל שמתבגרים. פטרת הציפורניים מתבטאת בציפורן צהובה, עבה ומתפוררת בחלקה החיצוני או לחילופין על ידי אדמומות מסביב לציפורן ודליקות בבסיס הציפורן. כאשר אתם שמים לב לתופעות לוואי אלו כדאי וחשוב לפנות לרופא העור על מנת לעשות בדיקות מעבדה ולאבחן את סוג פטרת הציפורנים שיש לכם. רוב הטיפולים לפטרת הציפורניים ניתנים רק על ידי מרשם רופא.
שיטות הטיפול השונות בפטרת הציפורניים
ישנם שלוש שיטות טיפול עיקריות בפטרת הציפורנים. טיפול בפטרת הציפורניים על ידי מריחת לאק, טיפול בפטרת הציפורניים בלייזר וטיפול בפטרת הציפורניים על ידי שימוש בכדורים.
טיפול בפטרת הציפורניים על ידי מריחת לאק
במקרים בהם ניגשתם לרופא מוקדם מספיק ותפסתם המחלה לפני שהיא התפשטה למעבר לציפורן אחת ישנה אפשרות לטפל בה על ידי מריחת לאק מיוחד. לאק זה פועל בשני מישורים טיפול בפטריה הקיימת ובמקביל מניעה מהתפשטות הפטריה. היתרונות בטיפול בלאק הם שהטיפול קל, פשוט ומקומי, כל שעליכם לעשות זה למרוח את הלאק על הציפורן הפגועה. זה טיפול פשוט ויעיל שלא לוקח זמן רב ואין לו תופעות לווי. החסרונות הם שהוא מתאים רק למי שאצלו פטרת הציפורניים נמצאת במצב התחלתי.
טיפול בפטרת הציפורניים בלייזר
טיפול בפטרת הציפורניים בלייזר לא מוכרת על ידי הרופאים ולא משתמשים בשיטה זו בקופות החולים מפני שלא נמצאה הוכחה חד משמעית ליעלות השיטה. עובדה זו היא החסרון הגדול ביותר בשיטה זו, המקום היחיד שבו אפשר לערוך טיפול בפטרת הציפורניים בלייזר זה במרפאות קוסמטיקה. היתרון הבולט ביותר הוא שאין לשיטת טיפול זו תופעות לוואי ושזוהי השיטה היחידה שבה ניתן לראות תוצאות כבר אחרי הטיפול הראשון.
טיפול בפטרת הציפורנים על ידי כדורים
הכדורים ניתנים אך ורק במרשם רופא וכל כדור מטפל בסוגים שונים של פטרת הציפורניים. היתרון של שיטה זו היא שישנם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד ולרוב פטרת הצפורניים נעלמת לחלוטיין ולא חוזרת לזמן רב. החסרון בשיטה זו זה שהטיפול הוא מספר חודשים וצריך לקחת כדור או שתים ליום, מה שיכול לגרום לתופעות לווי לא רצויות.