יום רביעי, 16 במאי 2012

טיפול בפטרת ציפורניים



פטרת הציפורניים מתבטאת בשלביה הראשונים בעיקר בציפורן צהובה ועבה ובקילוף השכבה העליונה. חשוב לטפל בפטרת הציפורניים מפני שהיא עלולה להתפתח לזיהומים ודלקות ולהתפתח מעבר לבעיה אסטתית בלבד. כיום ישנם מספר דרכי טיפול בפטרת ציפוניים אך לפני שבוחרים בדרך הנכונה עבורכם חשוב להתייעץ עם רופא עור ולעבור את הבדיקות המתאימות.
התייעצות עם רופא עור
כאשר שמתם לב לתופעות הראשונות של הפטרייה בציפורן שלכם מהרו לקבוע תור לרופא העור שלכם. רופא העור ישלח אתכם לבצע בדיקות מעבדה שיבדקו עם אכן יש לכם פטרת ציפורניים ואם כן מאיזה סוג אתם סובלים. כאשר התוצאות יתבררו כחיוביות רופא העור ימליץ לכם על שיטת טיפול בהתאם לסוג הפטרייה שממנה אתם סובלים.
טיפול בפטרת ציפורנים על ידי מריחת לאק
שיטה זו יעילה רק אם ניגשתם לרופא העור שלכם בזמן כשטיפול חיצוני עוד מועיל. אך שיטה זו היא נוחה מאוד לשימוש ואינה גוררת אחריה תופעות לוואי. זוהי בדרך כלל השיטה הראשונה שרופא העור מציע, רק במקרים בהם שיטה זו לא עובדת מציע רופא העור דרכי טיפול פנימיים. מריחת לאק או משחה על הפטריה מחסל את הפטריה הקיימת ומודע התפתחות של פטריות חדשות.
טיפול בפטרת ציפורניים על ידי כדורים
במקרים שבהם טיפול חיצוני לא עובד רופא העור ימליץ לכם לקחת כדורים כדי לטפל בפטרת הציפורניים. סוג הכדור תלוי באיזה סוג פטרת מתגלה בבדיקות המעבדה שלכם. את רוב הכדורים צריך לקחת מספר ארוך של חודשים באופן יומיומי אך התוצאות טובות וברוב המקרים נפטרים לחלוטיין מפטרת הציפורניים.
טיפול בפטרת ציפורניים על ידי שינוי בתזונה
שיטת טיפול זו היא פחות קונבנציונאלית ולא סביר שרופא עור ימליץ עליה. אחת מדרכי הטיפול בפטרת הציפרוניים היא הימנעות מפחממות פשוטות. פטריה ניזונה מסוכרים, החלפת הפחממות הפשוטות בפחממות מורכבות היא דרך טובה לסייע לגוף להלחם בפטרת. שינוי התזונה אמור גם לחזק את הגוף כדי שידחה פטריות וטפילים. בנוסף להימנעות מפחממות פשוטות, בחלק משיטות שינוי התזונה מוסיפים לתפריט כמות גדולה של ירקות ירוקים שמחזקים את מערכת ההגנה של הגוף