יום רביעי, 23 במאי 2012

טיפול בפטרת ציפורניים על ידי שינוי הרגלי תזונה


רופאים לרוב ימליצו לטפל בפטרת הציפורניים על ידי שימוש חיצוני בלאק או קרמים שונים שמומלצים לטיפול בפטרת ציפורניים בראשית דרכה. במקרים קשים יותר רוב הרופאים ימליצו על נטילת כדורים במשך מספר חודשים על מנת להפטר מהמחלה. חשוב לטפל בפטרת הציפורניים מפני שהמחלה יכולה להתפתח לדלקות ולהסתבך אך יש אנשים שמעדיפים לנסות לטפל במחלה בשיטות פחות קונבנצונליות בלי להכניס כדורים לגוף. בכל מקרה מומלץ דבר ראשון לעשות בדיקות ולוודא שמה שאתם סובלים ממנו הוא אכן פטרת ציפורניים.
טיפול בפטרת ציפורניים דרך שתייה
למי שמעוניין בטיפול טבעי בפטרת הצפורניים מומלץ קודם כל לנסות לנקות את הגוף מרעלים. שתית מים זוהי דרך מצויינת לנקות את הגוף ולרפא אותו. חשוב לא לשתות מים מהברז מפני שהם דווקא מכילים בקטריות וגורמים פטרתיים. כדאי לשתות מים מינרלים או שעברו הרתחה. מלבד שתיית מים מומלץ גם לשתות תה צמחים כגון קמומיל או שן- הארי שגם מסייעים בניקוי הגוף ובמניעת פטרת ציפורניים. לא להתפתות למשקאות עם קפאין.
טיפול בפטרת ציפורניים על ידי חיזוק המערכת החיסונית
לאחר שניקינו את הגוף מהנוכחות של הרעלים, עתה הגיע הזמן לחזק את הגוף כדי שיוכל להגן עצמו מפני פלישה. יש לאכול מאכלים שעשירים בויטמין C  ו D שהכרחיים לחיזוק המערכת החיסונית וספיגת ויטמינים ומינרלים. ככל שהמערכת החיסונית תיהיה חזקה יותר יהיה קשה יותר לפטרת לחדור אותה ולהתקיים בתוכה. אכילת ירקות ירוקים כגון חסה ותרד מחזקת את הגוף ועוזרת לו להתמודד בצורה טובה יותר כנגד התפשטות הפטריה. בנוסף לירקות ירוקים כדאי גם לאכול מזון נוגד דלקת כמו כרוב וברוקלי.
מניעה מאכילה של מוצרים שהפטריה ניזונה מהם
ראשית עלינו לצמצם את כמות הפחממות הפשוטות שאנחנו מכניסים לגופינו מפני שפטריות ניזנות מפחממות אלו. ניתן להחליף את הפחממות הפשוטות בפחממות מורכבות כגון פסטות מקמח מלא. מלבד הסוכר כדאי להמנע גם מאכילת מאכלים אלרגניים כגון חלב, סויה וביצים מפני שגם הם יכולים להוות מזון לפטריה ולעודד אותה לגדול ולהשאר בגופינו.